Januar 2019

Hej igen ...............nu i år 2019

Med håbet om at vi alle er kommet fint ind i det nye år ønskes I et rigtig dejligt nytår, hvor vi vil kaste os over store som små udfordringer i vores Tegnecafe.

Året 2018 afsluttedes som bekendt på hyggelig vis ude i Mejeriet hos Pia. 11 personer mødte op. Vi kastede os ud i at tegne interiør, skulpturer, storblomstrende planter m.m., alt imens baggrundsmusikken med stille jazz satte stemningen yderligere i swing. Se gerne de fotos som ligger på www.hundested-kunstforening.dk fra formiddagen.

Kaffepausen, hvor Pia havde dækket et rigtig stemningsfyldt bord, blev lidt længere end sædvanligt, fordi vi skulle nå at drøfte indhold og form af Tegnecafeen i 2019. Resume: Vi forsætter med at tegne 1xmdl på mandage. På følgende datoer 14/1, 11/2, 11/3, 6/5 I april ingen tegnecafe pga en akvarelworkshop finder sted i HK regi De fleste af os har mod på at opstarte året med endnu en croquismodel. Alle der har læst de 2 mails jeg udsendte i december vedr. croquistegning er informeret og bekendt med at vi tegner en mand. Vi blev enige om at vi jo altid har mulighed for at tegne hinanden i tilfældet af en model af en eller anden årsag bliver forhindret. Blindtegninger er stadigvæk en oplagt og livlig tilgang til tegneriets mysterier. Endvidere blev vi enige om at alle er mere end velkomne til at komme med nye ideer og inspiraton, samt medbringe velegnede tegneobjekter de efterfølgende gange i løbet af foråret Vi skiftes forsat til at være ansvarlig for kaffe og brød.

Mandag d. 14 januar mødes vi i Annekset. Modellen har vi fra 10-12. Vigtigt!!! Kom senest 9.50. Døren låses præcis kl. 10. ...............så tegner vi den første time, holder 15 min pause og forsætter til kl 12, hvor vores model forlader os. Herefter kan vi nyde lidt mere kaffe og drøfte formiddagens forløb. Lotte sørger denne gang for kaffe, brød m.m Kurt kommer forhåbentlig med projektører. Gør du Kurt ?

Tegn en mand – se

På gensyn kh Lisbeth/ lisbethjornvil@gmail.com/ 51291390 Husk at melde afbud i god tid hvis du er forhindret

Hej Kamma, vi sælger ikke billetter, de skal købes via Hundested Kinos hjemmeside, men de er desværre udsolgt nu har jeg netop set.

Kan jeg købe 1 billet til Filmen om Søndergaard

Kan jeg købe to billetter til Jens Søndergård film