Tegnecafe i december

Årets sidste Tegnecafe

............ finder sted d. 3 december kl 10-12 på Mejeriet, Torupvejen 135 b, hvor indehaveren Pia Kai-Sørensen har lovet at åbne dørene for os ;) Vi kan tegne på kryds og tværs i det kæmpestore inspirerende rum, hvor der er god mulighed for at tegne vinkler og interiør, men jo også efter Preben Boyes værker. Pia vil sørge for kaffe og kage. Pris kr. 20 pr. Person, som I bedes medbringe i kontanter. Pia vil tænde op i varmeovnen, alligevel vil jeg anbefale at I klæder jer lunt på.

Status over vores Tegnecafeer i 2018
Der har været mange forskellige opstillinger og udfordringer igennem året.

Vi har bl.a tegnet:

Udstoppede dyr og fugle.

Stillebens af forskellige medbragte objekter feks Kirstens krukker.

Forårsstemning med hatte og friske magnoliagrene med blomster i forskellige stadier.

Kurt har undervist i skraveringer og perspektivteknikken, hvor man betragter tegneobjektet gennem et trådnet.

Tegning af "papegøjemanden" i Bådelauget Lynæs.

Blindtegninger af hinanden Brugt hinanden som modeller.

Croquistegning af kvindelig model x2

............ og nu til allersidst er det Mejeriet som leverer inspiration til frit valg af motiver.

Med henblik på at vise vores medlemmer, hvad vi har beskæftiget os med i årets Tegnecafe, havde vi på Medlemsudstillingen for første gang arrangeret et lille stemningsindtryk af vores skitser, tegninger og streger. Tak fordi I ville være med på ideen. Der kom heldigvis mange fine tilbagemeldinger. Var det en god eller dårlig ide ?

For en sikkerheds skyld har vi sikret os Annekset een gang hver måned til og med maj 2019, dog ikke i april måned, hvor HK afholder en Akvarelworkshop. Datoerne er d. 14 januar, d. 11 februar, d. 11 marts, d. 6 maj. Lige nu er vi 13 tilmeldte og har haft flere gæster som muligvis er interesserede i at deltage fremover.
Er der forsat stemning for at vi forsætter Tegnecafeen i 2019 på samme idegrundlag som indtil nu ??? eller har I andre ideer og forventninger ??
Forslag: Skal vi på skift stå for ansvaret og indholdet af en tegnedag ?
På glædeligt gensyn kh Lisbeth 51291390/lisbethjornvil@gmail.com

Vigtigt Meld afbud hvis du ikke kommer

Hej Kamma, vi sælger ikke billetter, de skal købes via Hundested Kinos hjemmeside, men de er desværre udsolgt nu har jeg netop set.

Kan jeg købe 1 billet til Filmen om Søndergaard

Kan jeg købe to billetter til Jens Søndergård film